Persoane interesate

sâmbătă, 1 octombrie 2011

Getting angry doesn't solve anything


O zi nasoala, sunt cam iritabila - Ati vazut reclama cu tepii, aia la nu-stiu-ce medicament calmant?!?
Dupa ce mi-am netezit singura tepii (nu-mi plac medicamentele) mi-am adus aminte de o perla a surorii mele: trebuie sa te descarci, sa spui ce ai pe suflet pentru ca daca tii in tine te imbolnavesti.
Nu ca nu as fi de acord - sinceritatea e foarte importanta, dar este un citat din William Blake care imi place foarte mult: "A truth that's told with bad intent / Beats all the lies you can invent." (Un adevar spus cu rea intentie bate toate minciunile pe care le-ai putea nascoci). Asta, impreuna cu faptul ca vorbele ranesc si ca odata pronuntate, pot fi scuzate, iertate, dar nu pot fi uitate, face ca sinceritatea sa aiba doua taisuri. Nu-mi place minciuna, asa ca aleg calea de mijloc - daca nu poti spune ceva pozitiv, care sa nu supere, atunci taci!!!
Asadar - de cele mai multe ori cand apar tepii (la mine sau la altii), ies din camera. Vorbele spuse la manie fac doar rau, nici descarcarea aia, fara de care se agraveaza ulcerul, nu merita. Am citit intr-un roman de James Clavell (nu mai stiu exact care, cred ca Nobila casa) ca orientalii au ceva numit "copac-de-urlat" - cand trebuie sa te descarci, tipi la copacul acela, pe el n-o sa-l ranesca. Mi-a placut conceptul, binenteles ca nu-l aplic, am vecini si nu ar fi o idee buna. Asa ca mi-am dezvoltat propria metoda de descarcare: imaginatia - imi imaginez ca spun tot ce am de spus persoanei respective, descarcarea are loc si nu supar pe nimeni. Psihologic, psihiatric - sper sa nu mi se puna vreun diagnostic - pe mine ma ajuta. Crestineste nu e chiar in regula, pentru ca si gandurile sunt un pacat, sper doar ca e mai mic decat daca as mai trage si pe altcineva dupa mine in Iad. 
In teorie deci totul e bine, doar ca in ultimul timp mi-e din ce in ce mai greu sa tin totul  ... bottled up ... si din cand in cand mai este si cate o scurta izbucnire ... si cat regret dupa aceea.

Perla asta am reluat-o pentru ca l-am auzit pe Mika cantand Grace Kelly (si chiar apare versul din titlu) - as putea sa fiu toate culorile, toate emotiile, sa fiu ca alte persoane, dar n-as mai fi eu. 

"Why don't you like me/ Why don't you like me without making me try ..."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu