Persoane interesate

duminică, 21 aprilie 2013

If you're happy and you know it ...

Ilda m-a inspirat duminica aceasta prin exercitiul de fericire de aici si m-a facut sa ma gandesc la relatiile cu ceilalti, la fericirea derivata din aceste relatii, ce efect are comparatia si cata fericire e in noi insine, daca pot gasi momente de bucurie pura, de fericire absolut individuala.
Am luat nota de remarca legata de comparatia cu altii - ne da un sentiment de invidie si inferioritate si la o autoanaliza sincera imi dau seama ca am asemenea momente, dar de obicei schimb directia.  
Hai sa luam o situatie concreta: X-lescu are casa mai mare, masina ultimul model, haine de la nu-stiu-ce firma etc. Dupa ce constat chestiunea, imi dau seama ca am acoperis deasupra capului, mie nu-mi plac masinile, cat utilitatea lor ca mijloc de transport si nici nu ma intereseaza prea tare ce firma scrie pe eticheta hainei. Si imi amintesc de inundatii si cutremure si oameni care nu mai au casa sau mancare sau haine si imi dau seama ca sunt norocoasa si ca nu multumesc Domnului pe cat se cuvine pentru toate pe care le consider normale si cateodata (nerecunoascatoare ce sunt) prea putine. 
Imi dau seama ca nu e o evaluare intrinseca, pana la urma ajung la multumire tot printr-un exercitiu de comparatie, dar sper ca e din umilinta si nu din mandrie, nu gandesc "sunt mai buna decat ceilalti", e mai mult un fel de reality-check si-mi amintesc de fariseu si de judecati
Pesimismul asta al meu  imi sopteste 'poate fi mai rau', dar nu ca sa ma demoralizeze, ci sa-mi arate ca e bine si sa fiu recunoascatoare pentru toate; ca nu-mi trebuie mai multe, ci dimpotriva am prea multe.

Prea rar imi dau seama de momentele fericite si retrospectiv ... atat am gasit pentru saptamana aceasta:
- am curatat trandafirii si m-am bucurat enorm sa vad muguri noi (ne-am cam temut ca iarna asta lunga si aspra i-a afectat);
- am gasit o buburuza pe maneca hainei - am zambit si i-am facut vant (cine-si aminteste cantecelul acela "... incotro vei zbura / acolo m-oi marita" :)
- am admirat boboceii de zarzar si deja imi imaginez fructele coapte (mai ceva ca Grenouille din Parfumul lui Suskind ... le vad, le simt aroma si parfumul - un fel de fericire anticipat(iv)a :)
- au vazut 2 randunele pe cablul de la telefon si mi-am zis "Uite primavara ..."; asta impreuna cu toate celelalte semne: au iesit si au crescut fantastic de repede lacramioarele si lalelele si narcisele si crinii si capsunile - e verde in gradina mea - happy :)
- va spuneam intr-o postare precedenta despre Pendulul lui Eco - lectura ma face deseori sa zambesc, multa fericire am derivat din aceasta experienta;
- un motiv ridicol pentru cei care nu stiu despre pasarile mele: Globulet caraie si se umfla in pene a closca :D

Eu am luat articolul Ildei ca o provocare si v-o transmit si voua: cand sunteti fericiti, zambiti, bateti din palme, sariti in sus, faceti o notita mentala - "Acum ... aceasta ... aici ... sunt fericit(a)" 
Un "jurnal al fericirii" ar sublinia ce frumoasa e viata noastra!

Duminica placuta si ... fiti fericiti!

(daca va face placere, preluati ideea postarii ca pe un tag :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu